Otkriven plutonov četvrti mjesec

21 Srp 2011

pluton

OTKRIĆE Patuljastom planetu našli još jedan satelit

Hubble otkrio četvrti sićušni Plutonov mjesec

Teleskop Hubble otkrio je dosad nepoznati mjesec dalekog i smrznutog Plutona. Hubble je tražio prstene na rubu Sunčeva sustava i naišao na P4, kako se privremeno zove novootkriveni satelit

Teleskop Hubble otkrio je maleni četvrti mjesec dalekog i smrznutog patuljastog planeta Plutona, objavila je u srijedu NASA.

Hubble je tražio prstene na rubu Sunčeva sustava i naišao na P4, kako se privremeno zove novootkriveni satelit.

Promjera 13 do 34 km, P4 je najmanji od Plutonovih četiriju mjeseca, kaže se u priopćenju američke svemirske agencije.

Plutonov je najveći mjesec Haron, promjera nešto većeg od tisuću kilometara, a i Nikta i Hidra s promjerom od 32 do 113 km veće su od P4.

»Sjajno je kako su nam Hubbleove kamere omogućile da tako jasno vidimo tako malen objekt s udaljenosti od više od pet milijarda kilometara«, rekao je Mark Showalter s Instituta SETI-ja u Mountain Viewu u Kaliforniji koji je vodio program.

Taj program surađuje s NASA-inom misijom New Horizons (Novi horizonti) koja će 2015. imati bliski susret s Plutonom i njegovim mjesecima.

P4 je između orbita Nikte i Hidre koje je isto otkrio Hubble 2005. Haron je 1978. otkrio Američki pomorski opservatorij. [Hina]