PRONAĐENA SUPER ZEMLJA

18 Svi 2011

Astronomi potvrdili pronalazak Super-Zemlje, novog naseljivog planeta

super_zemlja

Dvadeset svjetlosnih godina udaljen planet Gliese 581d, tvrde astronomi, možda je prvi planet izvan Sunčevog sustava koji bi uistinu mogao podržavati život kakav mi na Zemlji poznajemo.
Nova atmosfersko-modelirajuća studija astronoma pokazala je kako se spomenuti planet nalazi u pojasu pogodnom za stvaranje života oko svoje zvijezde i u kojem je moguće postojanje i vode. Taj strani svijet mogao bi po mnogočemu sličiti Zemlji i imati oceane, oblake i kišu, prenosi Space.com.
Već nekoliko prijašnjih sličnih studija bilo je na istom tragu, no dok je ova najbliža otkriću, ipak nije i konačan dokaz da na toj planeti teče voda. Studija navodi kako je Gliese 581d oko sedam puta veći od Zemlje te da ima gustu atmosferu na bazi ugljičnog dioksida.

Vječni dan i vječni mrak
Osim tog planeta, astronomi su otkrili još pet planeta u orbiti oko zvijezde Gliese 581, koja je crveni patuljak, a osim Gliesea 581d i Gliese 581g je isto tako zanimljiv astronomima, jer se i sam nalazi u 'zelenoj zoni'.
Astronomi ističu kako Gliese 581d dobiva tek jednu trećinu energije svoje matične zvijezde, u odnosu na količinu energije koju Zemlja prima od Sunca. Isto tako taj je planet, pretpostavljaju, možda i vječno okrenut samo jednom stranom prema svojoj zvijezdi, što znači da je pola planeta u vječnom danu, a pola u vječnoj noći.
Kad je prvi put otkriven taj planet, astronomi su vjerovali da se noćna strana planeta nalazi pod vječnim ledom, no ova nova studija pokazala je kako bi Gliese 581d mogao imati vodu, ukoliko mu je atmosferski omotač od ugljičnog dioksida dovoljno gust te da bi se mogao zagrijavati putem efekta staklenika i cirkulacije toplog zraka globalno s dnevne strane planeta na noćnu.

Autor