Petak 29 Ožujak 2024

Šta se to događa u sunčevu sistemu

17 Pro 2011

SLIKA001

KOMET PREŽIVIO BLISKI SUSRET SA SUNCEM

ASTRONOMI ŠOKIRANI...

KOMET Lovejoy preživio je bliski susret sa suncem iako su astronomi najavili kako će sigurno umrijeti, a čak je i NASA objavila video s nazivom "Kraj kometa Lovejoy".

Komet Lovejoy otkriven je tek prije koji tjedan, i pretpostavljalo se kako će se u četvrtak, kada se "susretne" sa suncem rastopiti i nestati jer će se naći na području gdje je temperatura oko nekoliko milijuna stupnjeva.

No, astronomi koji su uživo pratili kretanje kometa šokirali su se kad su vidjeli da se Lovejoy približava Suncu, i  kada su bili sigurni da je to kraj opazili su ga s druge strane Sunca.

"Bio sam oduševljen kada sam vidio kako ide prema Suncu, a zapanjen kada sam uočio da se nešto pojavilo s druge strane Sunca", izjavio je američki znanstvenik Karl Battams prema čijim je podacima Lovejoy došao na 75 tisuća milja od površine Sunca.

No, komet nije ostao u komadu nakon svoj avanture. Kako prenosi AP samo deset posto njegove mase preživjelo je bliski susret sa Suncem, a najvažnije je da je u svom preletu izgubio rep.

NASA-in znanstvenik W. Dean Pesnell kazao je kako se čini da je rep nestao u Sunčevom magnetskom polju. "To je kao da ogromnu kocku leda stavite na roštilj. Dijelovi su se rastopili", dodao je Pesnell.

Iako znanstvenici nisu sigurni kako je komet preživio, pretpostavljaju da je razlog njegova veličina te da su pogrešno mislili da je mnogo manji nego što zaista jest.

VIDEO