Petak 19 Travanj 2024

Medicina

Izraelski znanstvenici slučajno pronašli lijek protiv karcinoma

24 Stu 2009
(Reading time: 1 minute)

rak

SKUPINA znanstvenika sa sveučilišta u Tel Avivu i Medicinskog centra Sheba Tel Hashomer, sasvim je slučajno, tijekom jednog istraživanja, pronašla lijek koji uništava stanice raka, ali ne i zdrave stanice. "Uistinu smo pronašli Ahilovu petu stanica raka", rekla je prof. Malka Cohen-Armon voditeljica istraživačkog tima sa Sveučilišta Tel Aviv. Tim je u najnovijem broju znanstvenog magazina Breast Cancer Research objavio svoju studiju o pronalasku efikasnijeg lijeka protiv karcinoma.

Profesorica je objasnila da je vrijednost ovoga pronalaska u tome što se ovim lijekom mogu ciljati kancerogene stanice, bez uništavanja zdravih čime se izrazito manje štete nanosi zdravima. Prema profesoričinim riječima, pacijentima bi se mogle ubrizgavati znatno veće doze lijeka bez straha od oštećivanja zdravoga tkiva.

Novootkrivena supstanca ne djeluje na zdrave stanice i njihovo umnažanje već, nakon unošenja lijeka, one svladavaju prepreku i aktiviraju mehanizam koji za par sati ipak omogućava normalnu diobu stanica, no stanice raka umiru.

Znanstvenici još uvijek nisu otkrili razloge zašto pronađena supstanca na ovaj način djeluje. U istraživanju koje su objavili, pokuse su radili na tumoru dojke.

index.hr

Danijel Folnegović
Owner
Danijel Folnegović je oduvijek bio zainteresiran za sve što ima veze s paranormalnim. Zarazio se time tamo davne 1993. gledajući prvu epizodu serije Dosije X. Voli pisati o bilo ćemu zanimljivom od NLO-a, vanzemaljaca, teorija urote, teorije o drevnim vanzemaljcima i nerješenim misterijama. Također, ima strast prema SF serijama i filmovima, ali i nogometu. Pokretač je ove stranice i brine o njenom neometanom radu. Povremeno se pojavljuje kao gost u nekim TV i radio emisijama.